autor: Třebíč Občanům! | Čvc 16, 2018
Třebíčská radnice používá na podporu stávající varianty „obchvatu města“, tedy průchvatu, spoustu mýtů a polopravd. Mezi nejčastěji opakované radniční argumenty patří ten, že průchvat ve velké míře využijí Třebíčané. Opak je však pravdou – po průchvatu bude jezdit pouze 7 % vnitroměstské dopravy, naprostou většinu bude tvořit tranzit. A pro ten by byl mnohem vhodnější skutečný, velký obchvat Třebíče. Skutečně chceme kvůli necelé tisícovce aut denně výrazně poškodit Borovinu, Libušino a Terovské údolí, zničit část zahrádkářské kolonie a dopravně přetížit oblast nákupních center?
autor: Obchvat Třebíče | Čvc 8, 2018
Zástupci spolku Obchvat Třebíče v minulém týdnu navštívili ředitelku jihlavského Ředitelství silnic a dálnic. Z diskuse mimo jiné vyplynulo, že návrh prosazovaný současným vedením třebíčské radnice – tedy že nejdříve bude vybudován průchvat, a současně se začne připravovat velký obchvat Třebíče, je z finančních důvodů zcela nereálný. Na průchvatu by tedy v budoucnu, až bude zkapacitněna silnice I/23 České Budějovice – Brno, došlo k enormnímu nárůstu tranzitní dopravy.
autor: Obchvat Třebíče | Čvc 4, 2018
Třebíčané, vyndejte konečně hlavu z písku, není mě jedno, jaký bude mít výsledný efekt pro Třebíč “obchvat”. Chodím, vysvětluji a sbírám podpisy pro referendum. Zjišťuji, že 99 % neví o obchvatu nic a 1 % o něm před 10 lety slyšelo. Ano, Třebíč potřebuje vyřešit dopravní situaci. Ale vyřeší jí průtahTřebíče? Pane Vašíček z ČSSD najděte si významy slov obchvat a průtah. Není to žádné politické slovíčkaření. Radnice nám zde chce vybudovat průtah! Nabízím velký obchvat, opravdu skutečný obchvat. Žádné slovíčkaření. Obchvat kolem Třebíče.
autor: Obchvat Třebíče | Čvn 27, 2018
Rada města Třebíče na svém zasedání 31. května 2018 schválila uzavření smlouvy na vypracování „Komparativní studie variant obchvatu silnice I/23 v oblasti města Třebíč“ za 586 366,-Kč, údajně na základě dohody s Ředitelstvím silnic a dálnic. Je otázkou, proč zpracování studie zadává a platí Město Třebíč, když by vše měl řešit investor, tedy ŘSD. Zadání studie neodpovídá tomu, co požadoval spolek Obchvat Třebíče a někteří další občané.
Postup jihlavského ŘSD a třebíčské radnice považujeme za alibistický a skandální, v duchu přísloví „aby se vlk nažral a koza zůstala celá“.
autor: Obchvat Třebíče | Čvn 15, 2018
Radnice nejedná s občany férově, klame je už slovem „obchvat“, to slovo přece znamená, že silnice vede mimo město, tedy mimo obytnou a rekreační zónu! Nazývat obchvatem tento průtah třemi třebíčskými lesoparky a Borovinou je prostě nehoráznost! Proč se za nemalé peníze revitalizovala továrna BOPO, když celá nová městská čtvrť, která tam postupně vzniká, bude silnicí zásadně znehodnocena? A v době, kdy na Třebíčsku kvůli suchu a kůrovci, ve velkém umírají lesy, si budeme ničit lesoparky v těsném okolí města, krásná zalesněná údolí, která by si jiná města hýčkala!
autor: Obchvat Třebíče | Kvě 10, 2018
Na dnešním jednání zastupitelstva města spolek Obchvat Třebíče oficiálně zahájil sběr petičních podpisů. Cílem je shromáždění podpisů občanů Třebíče, které umožní konání místního referenda ohledně trasy plánovaného obchvatu. Petiční archy již nyní naleznete na webu. Stačí pouze arch vytisknout, vyplnit a doručit jakémukoliv členovi výboru. Nebo můžete svůj podpis připojit na petičních místech uvedených na webu. Každý podpis je důležitý. Je to jen na nás.
autor: Obchvat Třebíče | Bře 29, 2018
KRAJSKÝ ÚŘAD KRAJE VYSOČINA vydal rozhodnutí, že u stavby „Přeložka silnice I/23 Třebíč – JZ obchvat“, tedy radnicí nazývané obchvat Třebíče, reálně však „průchvatu“, nelze vyloučit významný vliv na životní prostředí, a tak bude posuzován dle zákona o EIA. Toto rozhodnutí bylo vydáno především na základě požadavků třebíčských občanů a spolků věnujících se rozvoji města a ochraně životního prostředí a veřejného zdraví. Naopak třebíčská radnice včetně odboru životního prostředí podrobné posuzování podle zákona o EIA nepožadovala, neboť jej nepovažovala za důležité. Toto jednání je však zcela v rozporu s tvrzením radních, že se snaží co nejvíce minimalizovat dopad stavby na život ve městě.
autor: Obchvat Třebíče | Bře 26, 2018
Kraj Vysočina plánuje vybudovat obchvat Okříšek Ten bude pokračovat kolem krahulovského sila k silnici I/23 V místě napojení budoucí nové silnice na komunikaci I/23 byl navržen i začátek velkého třebíčského obchvatu Vznikla by zde významná křižovatka se směry na Telč,... autor: Obchvat Třebíče | Bře 26, 2018
Jihovýchodní část obchvatu také citelně zasáhne do lesoparku Lorenzovy sady s nalezením vhodné trasy byly od počátku potíže Díky lobbistickým tlakům vznikla asi před 10 lety trasa nazývaná “průraz” průmyslovou čtvrtí,vedoucí areálem bývalého Unipletu, a... autor: Obchvat Třebíče | Bře 26, 2018
Trasa obchvatu povede oblastí nákupních center na ulici Spojovací Tuto oblast využívá značná část občanů města V blízkosti jsou stovky bytů na ulicích Čeloudova a Hartmannova, není pro ně ani zpracována hluková studie Budou se zde nacházet dvě velké mimoúrovňové...