• Mezi starou a novou Borovinou má být vybudován silniční tunel
  • Bude mít délku 187 m
  • Začátek tunelu bude umístěn přímo po vlakovým nádražím Třebíč – Borovina
  • Pokračovat bude pod bývalým štěrkovým fotbalovým hřištěm
  • V těchto místech je pravděpodobně bývalá skládka odpadu s potenciálně nestabilním podložím
  • Jeho stavba bude technicky náročná a velmi drahá
  • Tunel bude navíc stavěn hloubenou metodou
  • Způsobí vysokou hlučnost a prašnost po několik let v oblasti ulic Řípovská, Koželužská, Hájenky, Vrchlického, Fibichova, Seifertova a Revoluční
  • V té době bude Borovina rozdělena
  • Během stavby bude v místě vytvořen hluboký kráter
  • Tunel bude vyúsťovat v prostoru průmyslové budovy vedle stávající ulice Řípovská
  • Směrem k bývalé továrně BOPO bude silnice dále vedena zářezem
  • Ten nebude shora nijak krytý
  • Dojde ke zvýšení hlučnosti, prašnosti i intenzity dopravy v okolí ulic uvedených výše
  • Tunel má být vysoký 9,2 m, nejvyšší v Evropě a možná na světě.  Standardní výška tunelů např. na dálnicích je  5 m
  • Po vybudování obchvatu dojde k zániku křižovatky Řípovská – Koželužská
  • Alternativa existuje pouze v ulici kolem vlakového nádraží Třebíč – Borovina
  • Tato komunikace není a ani nebude projektována pro provoz autobusové dopravy
  • Sníží se kvalita spojení Boroviny a centra města MHD
  • Delší vzdálenost také budou muset překonat auta mezi novou a starou částí Boroviny
  • Zde bude také vybudována 12 m vysoká protihluková stěna
  • Bude umístěna pouhých 30 m před obytnými domy
  • Občané se tak budou dívat z oken do protihlukové stěny
  • Propojení v tomto místě zůstane propojení pouze pro pěší a jen formou schodiště

     

Související příspěvky

Získejte více informací o obchvatu Třebíče!

 

Zaregistrujte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít žádné novinky.

Pro úspěšnou registraci k odběru novinek z našeho webu potvrďte prosím ještě vaši emailovou adresu kliknutím na odkaz v emailu, který jsme vám poslali. Děkujeme!