Pokud vyjádření posíláme mailem, je nutné mít elektronický podpis. Připomínky lze zaslat i v listinné podobě (poštou doporučeně a nebo osobně předat na podatelně radnice). Formulář na připomínky si můžete stáhnout zde.
Největším problémem územního plánu se jeví přeložka silnice I/23, tedy tzv. obchvat Třebíče. V této podobě by silně poškodil a znehodnotil tři městské lesoparky (Lorenzovo údolí, Terovské údolí, Libušino údolí), zavedl by tranzitní a kamionovou dopravu k Domu dětí a mládeže, venkovním hřištím a mnoha bytům a domům v Borovině.
V důsledku kůrovcové kalamity jsou městské lesoparky pro naše zdraví a kvalitu života v našem městě to nejcennější, co tu máme a snad i v budoucnu budeme mít. Je třeba se důrazně ozvat, a dát radnici najevo, že se silnici v těchto místech nesouhlasíme a preferujeme skutečný obchvat mimo parky a městské čtvrti. Je třeba, aby co nejvíce občanů v tomto smyslu napsalo své námitky, byť jsou prázdniny a dovolené a málokdo o tom ví.
Je třeba se zaměřit hlavně na fakt, že výstavba silnice v těchto místech je v příkrém rozporu s prioritami předloženého ÚP, jako např.:
Bod 2.3 Požadavky na ochranu a rozvoj přírodních hodnot – zde je preferována ochrana městských parků včetně Lorenzových sadů, Libušina a Terovského údolí
Bod 3.4 Vymezení systému sídelní zeleně – zde se praví, že územní plán stabilizuje spojitý systém veřejné zeleně (bod 14) a že systém sídelní zeleně je nutno rozvíjet jako klidové a rekreační zázemí města (bod 15)
Bod 5 Koncepce uspořádání krajiny – zde se píše, že ÚP bude podporovat trvale udržitelný rozvoj území, tj. zachování stávajících estetických, ekologických a rekreačních kvalit krajiny, jejich další rozvoj a podporovat minimalizaci produkčních funkcí krajiny.
Jako nepřípustné, konstatuje ÚP, má být jakékoliv využití území, které by omezovalo či snižovalo kvalitu přírodních a krajinných hodnot. (bod 264).
Zejména Libušino údolí by stavbou utrpělo nejvíc. Paradoxem je, že nyní jsou tam radnicí nainstalované tabule, které vyzývající ke klidu, aby návštěvníci neplašili zvěř, ale hluk projíždějících aut a kamionů, či karcinogenní zplodiny z výfuků by dle té samé radnice už nevadily v místech, kam lidé chodí na procházky a kde děti pravidelně sportují.
Občané města by měli požadovat, aby vedení města na veřejné schůzi občany náležitě o územním plánu informovalo (aby to nebylo o prázdninách, či v pátek odpoledne, a bylo to zdůrazněno v tisku, na vývěskách, na stránkách radnice s předstihem) , aby si vyslechlo názor svých občanů, kterým je zodpovědné. Součástí projednání s občany by měla být podrobná vizualizace celé trasy silnice, ale nejen trasa (to už jednou radnice udělala) ale aby si občané dovedli představit rozsah zastavěného území, velikost betonových podpůrných stěn v údolích, výšku protihlukových zdí, mosty, křižovatky, terénní rýhy, tunel v Borovině, aj.
Proto vyzýváme občany Třebíče, milovníky přírody a všechny lidi, kterým záleží na tom, aby Třebíč byla dál krásným městem pro život, aby se k územnímu plánu do 31.8.2019 vyjádřili.