Obchvat Třebíče – radniční variantu zvanou „průchvat“ by z 93 % využívala tranzitní doprava

Obchvat Třebíče – radniční variantu zvanou „průchvat“ by z 93 % využívala tranzitní doprava

Třebíčská radnice používá na podporu stávající varianty „obchvatu města“, tedy průchvatu, spoustu mýtů a polopravd. Mezi nejčastěji opakované radniční argumenty patří ten, že průchvat ve velké míře využijí Třebíčané. Opak je však pravdou – po průchvatu bude jezdit pouze 7 % vnitroměstské dopravy, naprostou většinu bude tvořit tranzit. A pro ten by byl mnohem vhodnější skutečný, velký obchvat Třebíče. Skutečně chceme kvůli necelé tisícovce aut denně výrazně poškodit Borovinu, Libušino a Terovské údolí, zničit část zahrádkářské kolonie a dopravně přetížit oblast nákupních center?

Obchvat Třebíče – na jihlavském ŘSD jsme se nic podstatného nedozvěděli

Obchvat Třebíče – na jihlavském ŘSD jsme se nic podstatného nedozvěděli

Zástupci spolku Obchvat Třebíče v minulém týdnu navštívili ředitelku jihlavského Ředitelství silnic a dálnic. Z diskuse mimo jiné vyplynulo, že návrh prosazovaný současným vedením třebíčské radnice – tedy že nejdříve bude vybudován průchvat, a současně se začne připravovat velký obchvat Třebíče, je z finančních důvodů zcela nereálný. Na průchvatu by tedy v budoucnu, až bude zkapacitněna silnice I/23 České Budějovice – Brno, došlo k enormnímu nárůstu tranzitní dopravy.

Třebíčané, vyndejte konečně hlavu z písku!

Třebíčané, vyndejte konečně hlavu z písku!

Třebíčané, vyndejte konečně hlavu z písku, není mě jedno, jaký bude mít výsledný efekt pro Třebíč “obchvat”. Chodím, vysvětluji a sbírám podpisy pro referendum. Zjišťuji, že 99 % neví o obchvatu nic a 1 % o něm před 10 lety slyšelo. Ano, Třebíč potřebuje vyřešit dopravní situaci. Ale vyřeší jí průtahTřebíče? Pane Vašíček z ČSSD najděte si významy slov obchvat a průtah. Není to žádné politické slovíčkaření. Radnice nám zde chce vybudovat průtah! Nabízím velký obchvat, opravdu skutečný obchvat. Žádné slovíčkaření. Obchvat kolem Třebíče.

Rada města zadala porovnání variant obchvatu Třebíče špatně. Neznalost, nebo zlý úmysl?

Rada města zadala porovnání variant obchvatu Třebíče špatně. Neznalost, nebo zlý úmysl?

Rada města Třebíče na svém zasedání 31. května 2018 schválila uzavření smlouvy na vypracování „Komparativní studie variant obchvatu silnice I/23 v oblasti města Třebíč“ za 586 366,-Kč, údajně na základě dohody s Ředitelstvím silnic a dálnic. Je otázkou, proč zpracování studie zadává a platí Město Třebíč, když by vše měl řešit investor, tedy ŘSD. Zadání studie neodpovídá tomu, co požadoval spolek Obchvat Třebíče a někteří další občané.

Postup jihlavského ŘSD a třebíčské radnice považujeme za alibistický a skandální, v duchu přísloví „aby se vlk nažral a koza zůstala celá“.

Průchvat není Obchvat!

Průchvat není Obchvat!

Radnice nejedná s občany férově, klame je už slovem „obchvat“, to slovo přece znamená, že silnice vede mimo město, tedy mimo obytnou a rekreační zónu! Nazývat obchvatem tento průtah třemi třebíčskými lesoparky a Borovinou je prostě nehoráznost! Proč  se za nemalé peníze revitalizovala továrna BOPO, když celá nová městská čtvrť, která tam postupně vzniká, bude silnicí zásadně znehodnocena? A v době, kdy na Třebíčsku kvůli suchu a  kůrovci, ve velkém  umírají lesy, si budeme ničit lesoparky v těsném okolí města, krásná zalesněná údolí, která by si jiná města hýčkala!

Podpisová listina k návrhu na vyhlášení místního referenda k obchvatu Třebíče

Podpisová listina k návrhu na vyhlášení místního referenda k obchvatu Třebíče

Na dnešním jednání zastupitelstva města spolek Obchvat Třebíče oficiálně zahájil sběr petičních podpisů. Cílem je shromáždění podpisů občanů Třebíče, které umožní konání místního referenda ohledně trasy plánovaného obchvatu. Petiční archy již nyní naleznete na webu. Stačí pouze arch vytisknout, vyplnit a doručit jakémukoliv členovi výboru. Nebo můžete svůj podpis připojit na petičních místech uvedených na webu. Každý podpis je důležitý. Je to jen na nás.

Obchvat Třebíče – občané prosadili svůj názor i přes odpor radnice

Obchvat Třebíče – občané prosadili svůj názor i přes odpor radnice

KRAJSKÝ ÚŘAD KRAJE VYSOČINA vydal rozhodnutí, že u stavby „Přeložka silnice I/23 Třebíč – JZ obchvat“, tedy radnicí nazývané obchvat Třebíče, reálně však „průchvatu“, nelze vyloučit významný vliv na životní prostředí, a tak bude posuzován dle zákona o EIA. Toto rozhodnutí bylo vydáno především na základě požadavků třebíčských občanů a spolků věnujících se rozvoji města a ochraně životního prostředí a veřejného zdraví. Naopak třebíčská radnice včetně odboru životního prostředí podrobné posuzování podle zákona o EIA nepožadovala, neboť jej nepovažovala za důležité. Toto jednání je však zcela v rozporu s tvrzením radních, že se snaží co nejvíce minimalizovat dopad stavby na život ve městě.

Zkáza Lorenzových sadů dokonána

Zkáza Lorenzových sadů dokonána

Jihovýchodní část obchvatu také citelně zasáhne do lesoparku Lorenzovy sady s nalezením vhodné trasy byly od počátku potíže Díky lobbistickým tlakům vznikla asi před 10 lety trasa nazývaná “průraz” průmyslovou čtvrtí,vedoucí  areálem bývalého Unipletu, a...
Ulice Spojovací s nejširší komunikací ve městě

Ulice Spojovací s nejširší komunikací ve městě

Trasa obchvatu povede oblastí nákupních center na ulici Spojovací Tuto oblast využívá značná část občanů města V blízkosti  jsou stovky bytů na ulicích Čeloudova a Hartmannova, není pro ně ani zpracována hluková studie Budou se zde nacházet dvě velké mimoúrovňové...

Získejte více informací o obchvatu Třebíče!

 

Zaregistrujte se do našeho emailového seznamu a nenechte si ujít žádné novinky.

Pro úspěšnou registraci k odběru novinek z našeho webu potvrďte prosím ještě vaši emailovou adresu kliknutím na odkaz v emailu, který jsme vám poslali. Děkujeme!